دسته بندی گردشگری و سفر، یکی از پرتقاضاترین و پویاترین صنایع در دنیا شناخته میشود که رقابت شرکتهای مرتبط، در این زمینه افزایش یافتهاست. در چنین شرایطی، دیده شدن توسط جامعه هدف و ماندگاری در ذهن مشتریان، دیگر تنها یک هدف نیست، بلکه یک ضرورت مهم تبدیل شده است. درست به همین خاطر نقش تبلیغات در صنعت گردشگری بیش از گذشته پررنگ شده و از رزرو و خرید بلیط گرفته تا انتخاب مقصد سفر، همه این تصمیمها تا حد زیادی تحت تأثیر تبلیغات قرار دارند.
اجرا کمپین های تبلیغات حوزه سفر ازجمله تبلیغات آژانس های مسافرتی یا تبلیغات رزرو اقامت، نهتنها باعث افزایش آگاهی عمومی در مورد فعالان و برندهای برتر حوزه گردشگری میشود، بلکه به آنها کمک میکند تا اعتماد مخاطبان را جلب کرده و تعامل بیشتری با مشتریان بالقوه و بالفعل خود برقرار کنند. در یک کلام رقابت به حدی در این حوزه زیاد و شدید است که اگر آژانسهای مسافرتی، هتلها، اقامتگاهها و دیگر فعالان این صنعت استراتژی تبلیغاتی درستی نداشته باشند، در میان رقبا نادیده گرفته شده و پس از مدتی خاطرهها محو خواهند شد.
شروع کمپینهای تبلیغاتی با خدمات بهترین آژانس تبلیغات دیجیتال
ضرورت تبلیغات برای آژانسهای مسافرتی و اقامتگاهها
امروزه بیشتر مسافران، پیش از سفر، در اینترنت و شبکههای اجتماعی، درباره اقامتگاهها، تورها و … جستجو میکنند. فعالان حوزه سفر از یک آژانس مسافرتی بزرگ گرفته تا یک اقامتگاه کوچک، اگر در این فضا محبوبیت و شهرت کافی نداشته باشد، عملاً فرصت جذب مشتریان خود را از دست خواهد داد. در واقع تبلیغات آژانسهای مسافرتی یا تبلیغات اقامتگاه نقش کلیدی در دیده شدن و جذب مشتری دارند.
تفاوت تبلیغ خوب و بد درست مانند تفاوت بین اتاقهای همیشه پر یا اتاقهای همیشه خالی یک هتل یا اقامتگاه است؛ این شما هستید که تصمیم میگیرید در کدام دسته باشید.
یکی از مهمترین ابزارهایی که میتواند تمامی کسبوکارهای حوزه گردشگری و سفر کمک کند، استفاده از خدمات سایت تبلیغات آژانس های مسافرتی است. این سایتها به دیده شدن و توسعه برندها کمک کرده و آنها را به جامعه هدفی که همان مسافران بالقوه متصل میکنند.
بهترین راه های تبلیغات در حوزه گردشگری
همانطور که اشاره شد، فضای مجازی به جایگزین بیلبوردها، تراکتهای فیزیکی و درکل بازاریابی سنتی، تبدیل شده و برای همین تبلیغات دیجیتال نقش مهمی در رشد کسبوکارهای گردشگری دارد؛ اما چه روشهایی بهترین بازخورد را برای برندها به همراه دارند؟ در ادامه به چند مورد از روشهای تبلیغاتی موثر، اشاره شده است:
تبلیغات به روش اینفلوئنسر مارکتینگ
افراد معروف ازجمله بلاگرها، سلبریتیها و…، تأثیر زیادی بر انتخابهای اغلب افراد، در حوزههای مختلف دارند. اینفلوئنسرها، با فالوورهای زیاد و محتوای جذابی که در صفحه خود تولید و منتشر میکنند، تأثیر زیادی روی انتخابهای مردم بهویژه در حوزه سفر خواهندداشت. اینفلوئنسر مارکتینگ و همکاری با بلاگرهای حوزه سفر و گردشگری، یکی از راههای هدفمند برای تبلیغات حوزه سفر محسوب میشود.
تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام
دو پلتفرم اینستاگرام و تلگرام، جزو محبوبترین و پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی برای مخاطبان ایرانی هستند. تبلیغات در این فضاها، بهویژه از طریق پیجهای مرتبط با حوزه گردشگری، میتواند نرخ تعامل و جذب مشتری را افزایش دهد.
سایتهای تخصصی تبلیغات
ثبت آگهی تبلیغاتی در رسانه های حوزه سفر و خبری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی صنعت گردشگری است. این مدل تبلیغات باعث میشود که برند شما در معرض دید قرار گرفته و حتی باعث جذب مخاطبان گستردهای شود.
بهترین پیجهای اینستاگرام برای تبلیغات حوزه سفر و گردشگری
همانطور که اشاره شد، بهتر است برای تبلیغات در صنعت گردشگری، با اینفلوئنسرها و پیجهایی همکاری کنید که مخاطبانشان، به سفر علاقهمند باشند. به همین منظور در ادامه یک لیست کوتاه از بهترین پیجهای اینستاگرامی در صنعت گردشگری را شرح دادهایم که ترکیبی از اینفلوئنسرهای مطرح و پیجهای پرمخاطب است.
Instagram Username | Engagement Rate | ~Followers |
Zeynab.shahali | 4 | 660K |
Safar_ba_Maral | 7 | 408K |
Hamid_ghafari | 15 | 330K |
Atena_dashtii | 4 | 336K |
Asa_mojtabaei | 10 | 244K |
Iran.ro.begard | 1 | 1.3M |
Enjoy_travell | 1.33 | 1M |
Ir.wiki | 1.49 | 928K |
نکات تکمیلی برای دریافت بهترین نتیجه از تبلیغات
برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق در زمینه سفر و گردشگری، صرفاً تبلیغ کردن کافی نیست. شما باید در کنار تبلیغ خوب و اصولی، استراتژی درستی داشته باشید و با متخصصین این حوزه همکاری کنید؛ استفاده از خدمات یک آژانس تبلیغاتی حرفهای، به شما کمک میکند تا هزینههای تبلیغات را نسبت به بازدهی تنظیم کرده و اگر هم برای این کار هزینه میکنید، شاهد بازگشت سرمایه (ROI) در بهترین حالت باشد.
یکی از پیشنهادهای ما برای اجرای تبلیغات مؤثر در صنعت گردشگری و سفر، همکاری با آژانس تبلیغات دیجیتال ادوایس است. ادوایس تجربه گستردهای در این حوزه دارد و با تحلیل دقیق و تخصصی دادهها، بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای شما تدوین میکند تا در کمترین زمان به برندی پرمخاطب و خوشنام در عرصه سفر و گردشگری تبدیل شوید.
چرا تبلیغات برند خود را به آژانس ادوایس بسپاریم؟
آژانس ادوایس، یکی از پیشروهای تبلیغات در صنعت گردشگری است که تاکنون با برندهای بزرگی مانند اسنپ تریپ، علیبابا، شب، جاباما و بسیاری دیگر همکاری داشته است.
این آژانس، با شناخت دقیق از بازار و استفاده از روشهای نوین تبلیغاتی، به برندها کمک میکند تا حضور پررنگتری در بازار سفر داشته باشند. مزایای همکاری با آژانس تبلیغاتی ادوایس را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
- ارائه مشاوره تخصصی برای تبلیغات هتل، اقامتگاهها، آژانسهای مسافرتی و دیگر فعالان حوزه سفر
- واقف بودن و اشراف داشتن به نقش تبلیغات در صنعت گردشگری و استفاده از شبکه گستردهای از پیجهای پرمخاطب و اینفلوئنسرهای گردشگری برای تبلیغات دیجیتال برند شما در این حوزه
- تدوین استراتژیهای تبلیغاتی مبتنی بر داده و تحلیل رفتار کاربران برای گرفتن بهترین نتیجه و بازدهی
- بهینهسازی بودجه تبلیغاتی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه
- امکان اجرای کمپینهای متنوع برای تبلیغات در تلگرام ، اینستاگران و دیگر شبکههای اجتماعی
نحوه همکاری با آژانس ادوایس
اگر میخواهید تبلیغات مؤثری برای کسبوکارتان در حوزه سفر داشته باشد، فارغ از کوچک یا بزرگ بودن حوزه فعالیتتان، همین حالا به وبسایت آژانس تبلیغاتی ادوایس سری بزنید و از مشاوره تخصصی کارشناسان این حوزه بهرهمند شوید. همکاری با آژانس ادوایس مانند انتخاب یک همراه مطمئن در مسیر رشد و موفقیت شما خواهد بود.
نقش تبلیغات در حوزه سفر و گردشگری | نکات و اصول تبلیغات