مواردی که هتل از مسافران مخفی می کنند
در این بخش از وب سایت تاپ تراول مقاله آموزشی با موضوع مواردی که هتل از مسافران مخفی می کنند را آماده نموده ایم که بی شک می تواند خیلی مورد استفاده شما قرار گیرد پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
هر کس بنا به شخصیت و نوع سفر خود هتل انتخاب می کند عده ای برای مسافرت , تجارت , و برخی برا گذراندن تعطیلات و… و در این میان هتل دارن برای بازیابی و جذب مسافر گاهآ دست به دورغ های کوچک و رازهای را در مورد هتل از مسافران مخفی می کنند.
آنها اغلب سعی می کنند که تبلیغات خود را به بهترین نحو و متفاوت نشان دهند اما مواردی وجود دارد که این کیفیت ها پایین می آورد
مقالات بیشتر بخوانید :
امنیت هتل ها
به این نکته توجه کنید که اکثر مهمانان کدها و کلیدهای خود را گم می کنند، هتل ها شاه کلید یا راهی برای کارکنان دارند که می توانند وارد اتاقهای شما شده و در را باز کنند؛ بنابراین دیگر گاوصندوق شما امن ترین جعبه ی موجود در اتاق نیست. بهتر است از گاوصندوق پذیرش در هتل استفاده کنید، اما آن جا نیز آن طور که باید قابل اعتماد نیست. آگاه باشید که نظارتی بر این اتاق ها نیست و افرادی که در هتل کار نمی کنند نیز می توانند بدون اینکه کسی متوجه شود، وارد اتاق ها شوند. تا آنجایی که امکان دارد از قفل های چمدان استفاده کنید و اشیای گرانقیمت خود را در آنها نگهداری نکنید.
روشهای که برای شما گران تمام می شود
باید این نکته را بدانید که در زمان گرفتن یک اتاق، ممکن است قیمت نهایی به شما اعلام نشود و آن هم به دلیل یک سری ترفندهای هتلداری است. هتل داران در زمان اعلام قیمت ها، تنها هزینه اتاق را به تنهایی به شما اعلام می کنند. اما در زمان پراخت و تسویه ممکن است در صورتحساب با عباراتی مواجه شوید که برایشان قیمت هایی اعلام شده است، مثل مالیات. هتلداران در زمان دادن اتاق به شما، مالیات و مسائلی از این دست را اعلام نمی کنند ولی در زمان تسویه با گرفتن چنین هزینه هایی، موجب افزایش قیمت تمام شده ی اتاق برای شما می شوند.
برای جلوگیری از این مشکل، قیمت نهایی هتل ها را با هم مقایسه کنید.
مگر هزینه آن را قبلا نپرداخته ام؟
اقامت در هتل به معنای پرداخت انعام به عنوان هزینه ای اضافه است. لازم است تا جیبی پر از اسکناس داشته باشید و به دربان، پیشخدمت، پادو و نگهبان انعام بدهید. غذای مختصری که دیر وقت با چرخ به اتاق شما آورده می شود گران تر از غذایی است که در رستوران هتل به همراه انعامی که داده اید خورده اید.
می خواهید سرویس بیشتری به شما ارائه شود؟ اسکناس های بیشتری را به درون رینگ پرت کنید. می خواهید کسی چمدان های شما را تنها به اندازه چهارمتر از پله ها به سمت ماشین هدایت کند؟ چهار دلار دیگر انعام دهید. فراموش نکنید تا چند دلار نیز برای کارکنان بخش خانهداری کنار بگذارید. این انعام دادن های مداوم ممکن است این سوال را برای مهمانان ایجاد کند که پس برای چه چیزی هزینه پرداخت کرده اند؟ اما این بخشی از فرهنگ هتلداری است و چه بخواهیم یا نخواهیم بیشتر ما با آن کنار آمده ایم. مطمئنا نیازی نیست تا به کارکنان انعام بپردازیم، اما از آنجایی که درآمد کم آنها کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد، به این انعام ها نیاز دارند، انجام آن کار خوبی به نظر می رسد.
نبودن اتاق خالی
آیا تابه حال برنامه یا سریال و فیلمی را دیده اید که کسی در تلاش برای اقامت در هتلی بوده و با هتلی که کاملا رزرو شده است روبرو شده و متوجه می شود رزروی که انجام داده، وجود ندارد؟ فکر نکنید چون از قبل تماس گرفته اید و اتاق ها جا داشته اند، حتما هنگامی که به هتل می رسید نیز جا داشته باشند.
حقیقت ناراحت کننده این است که هتل ها (مانند شرکت های هواپیمایی) در تمام مدت در حالت رزرو کامل هستند، در حالیکه میانگین نرخ اشغال آنها چیزی بالاتر از ۱۰ درصد را نشان نمی دهد. آنها در پایان روز می خواهند مطمئن باشند که تمام اتاق ها پر شده اند. مهمانانی که به هتل می آیند و با این خبر بد مواجه می شوند – ببخشید اتاق خالی نداریم – به اصطلاح ” مهمان تازه از راه رسیده” (اصطلاحی که به فردی که در هنگام رزرو کامل هتل، وارد هتل شده و برای اقامت مجبور می شود یک شب را در هتل دیگری بگذراند) نامیده می شوند. هتل ها از لحاظ قانونی مجبور نیستند برای شما اتاق دیگری پیدا کنند اما برخی از آنها به دنبال اقامتگاه دیگری در هتلی قابل مقایسه با هتل خود خواهند بود. به این صورت که برای یک شب هزینه را پرداخت می کنید و ترتیب جا به جایی شما به آن هتل داده می شود. می توانید برای این کار و نقض قرارداد، سر و صدا راه بیاندازید و با سیستم از طریق مراجع قضایی بجنگید، اما از آنجایی که سیستمی درحال حاضر برای استانداردها وجود ندارد، ممکن است نتیجه های مختلفی بگیرید.
پنجره ای وجود دارد ؟
دوست دارید در اتاقتان کمی هوای تازه را نفس بکشید، یا فقط بیرون بروید و بگویید “آه، چه روز زیبا و درخشانی”؟ اما متاسفانه چنین امکانی در خیلی از هتلها وجود ندارد. پنجره های اکثر هتلهای مدرن تنها کمی باز می شود یا که اصلا باز نمی شود. اگر قصد اقامت برای چند روز پشت سرهم در اتاق های هتل را دارید و نمی خواهید از اتاق بیرون بروید، باید با هوای تازه خداحافظی کنید. افسانه ای شهری وجود دارد که می گوید این کار برای جلوگیری از پرت شدن افراد به بیرون از پنجره هاست، اما در اصل این کار به دلیل اینکه که خیلی از مشتریان با بی دقتی، پنجره را در حالیکه تهویه هوا روشن است باز می گذارند و هزینه انرژی بسیار بالا می رود؛ انجام می دهند.
ساس ها در کمین شما هستند
حتی اگر تختخواب های هتل از تمیزی برق بزنند یا لکه ای روی آنها نباشد، باز هم آنچنان که به نظر می رسند، تمیز نیستند. با آن که ملحفه ها روزانه تمیز می شوند اما این کار ساس ها را از بین نمی برد. ممکن است فکر کنید بیش از اندازه در این مورد اغراق می شود اما این موجودات ریز خارش آور، مستحق تمام هیاهویی که در مورد آنها می شود هستند. ساس ها دوست دارند تا به مهمانان بچسبند یا به صورت قاچاقی وارد چمدان ها شوند، و وقتی که وارد اتاق شدند، کار تمام است، شما نفرین شده اید. حضور ساس ها و کنه ها در هتلها در حال افزایش است (حتی در هتل های گرانقیمت و لوکس) و جلوگیری از آنها حالا تبدیل به چالشی بزرگ برای هتلداران شده است زیرا امروزه افراد بیشتری از سراسر دنیا در هتل ها اقامت می کنند.
پادشاه میکروبها در انتظار شماست
هنگامی که از یک هتل دیدن می کنید، رویایی برای خود دارید و آن این است که اتاقتان به اندازه ای که به نظر می رسد، تمیز است. تصویر دوست داشتنی است، مگر نه؟ اما آیا می توایند با اطمینان بگویید اتاقتتان تا چه اندازه تمیز بوده است؟ خیلی از وسایل به آن اندازه که باید، مورد توجه قرار نمی گیرند و روزانه تمیز نمی شوند. اثاثیه و لوازم داخلی و فرش ها ممکن است هر چند ماه یک بار تمیز شوند، و معمولا فقط تفاله ها و آنچه درون وسایلی مانند سطل های یخ و قهوه سازها باقی مانده است دور انداخته شده و بدون شستشوی مجدد این وسایل دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.
اتفاق بدی که عموما در هتل ها رخ می دهد این است که ادرار، استفراغ، و دیگر مایعات بدن با یک شستشوی سریع، آنچنان که باید و شاید تمیز و عاری از آلودگی نمی شوند. به این باکتری ها، آنهایی که بر روی “هات اسپات ها” مانند کنترل تلویزیون (باکتری هایی بیش از سنگ توالت)، کلیدهای برق، رادیوی ساعتی، و دیگر وسایل هستند را اضافه کنید.
هزینه استفاده از وبسایت های رزرو هتل
یک سری وب سایت هایی در سطح جهانی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید، هتل خود را انتخاب و رزرو کنید. اما در این مورد نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. قبل از اینکه از سایت های مقایسه ای معروف مانند اکسپدیا (Expedia)، تراولوسیتی (Travelocity) یا اوربیتز (Orbitz) اتاق رزرو کنید، به خاطر داشته باشید که نرخ اتاق ها برای مهمانانی که بدون رزرو قبلی وارد هتل می شوند و به طور مستقیم اتاق اجاره می کنند در کل ارزان تر هستند.
جالب است بدانید که هتل ها برای ماندن در این سایت ها مجبور هستند تا کمیسیونی را (تا ۳۰ درصد) به این سایتها پرداخت کنند. به همین دلیل اکثر هتل ها مشتریان خود را ترغیب می کنند تا به صورت مستقیم و نه با استفاده از سایت ها و واسطه از خود آنها خرید کنند. سایت های رزرو آنلاین اتاق ها به تخفیفاتی که هتل ها به مشتریانی که به عضویتشان در می آیند یا تخفیفاتی که بر پایه سن هستند (مانند کودکان زیر دو سال) دسترسی ندارند. برخی هتل های زنجیره ای به افرادی که به طور مداوم از هتلهای آنها استفاده و از خود هتل به طور مستقیم اتاق اجاره می کنند، خدمات صبحانه و وای فای رایگان ارائه می دهد. حتی بعضی از هتل ها در پاداش وفاداری مشتریان خود اتاقی بهتر برای اقامت به آنها پیشنهاد می دهند.
پیشنهاد: رزرو اتاق را به پایان روز موکول کنید. معامله های خوبی از این طریق نصیب شما می شود.
اغراق در بازاریابی
آفتاب، دریا، ماسه” و یا ” چشم اندازی از اقیانوس” اینها کلماتی هستند که در تبلیغات هتل ها از آن ها بسیار می شنوید اما در برخی موارد تنها تصویری از دریا، ماسه و آفتاب در اتاقتان نصیب شما می شود و یا منظره ای از اقیانوس که به سختی از گوشه پنجره اتاقتان دیده می شود. شاید هم شنیده باشید که ساحل فقط یک دقیقه از هتل فاصله دارد اما در واقع برای رسیدن یک دقیقه ای به ساحل باید سوار بر جتی با سرعت باد به آنجا برسید. نکته مهم این است که تمام آن چیزی که یک هتل در وبسایت یا بروشورهایش تبلیغ می کند الزاما آن چیزی نیست که ارائه می دهد. برای انتخاب یک هتل حتما باید تحقیق جامع تری از وضعیت و موقعیت آن انجام بدهید تا به تصویر درستی از آنچه حقیقتا وجود دارد دست پیدا کنید.
مواردی که هتل از مسافران مخفی می کنند ,