بهترین فصل سفر به دبی در فصول خنک سال است که شامل فصل‌های پاییز و زمستان می‌شود. در این فصل دمای هوا نسبت به بهار و تابستان دبی، مطلوب‌تر و ملایم‌تر بوده و به همین دلیل برای گردش، بهترین فصل برای سفر به دبی است. دبی به دلیل شرجی بودن و گرمای هوای بالا، در فصل تابستان برای بسیاری از افراد زمان مناسبی نبوده و رفتن به فضاهای باز مانند سواحل را سخت می‌کند. دمای هوای دبی در بهار حدود 18 تا  38 درجه سانتی گراد، در تابستان 29 تا 42 درجه سانتی گراد، در پاییز 18 تا 38 درجه سانتی گراد و در زمستان 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. بنابر این فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار بهترین زمان‌ها برای سفر به دبی هستند

دبی در شب
چه زمانی به دبی سفر کنم بهتر است؟

بهترین فصل سفر به دبی همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، پاییز و زمستان است و علت آن نیز به دلیل کاهش دمای هوا و همچنین میزان رطوبت کمتر آن است. بویژه در ماه‌های دی و بهمن هوا بسیار مطلوب بوده و برای فعالیت‌های گردگشگری در محیط‌های باز مناسب است. در کنار وجود هوای مطلوب، جشنواره‌ها و جشن‌های مختلفی نیز در این فصل‌ها برگزار می‌شود که از جمله آنها جشنواره غذا، جشنواره خرید و بسیاری از رویدادهای ورزشی را میتوان اشاره کرد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در فصل تابستان تخفیفات زیادی بر روی هتل‌ها و پروازها وجود داشته که برای یک سفر اقتصادی گزینه مناسبی است. شما می‌توانید در فصل‌های گرم سال از محیط‌های سر پوشیده استفاده نمایید که همراه با تهویه مطبوع است.

بیشتر ماشین‌های موجود در دبی نیز به روز بوده و دارای امکانات بالایی است که از جمله آن دارا بودن تهویه با کیفیت بوده که منجر به آسایش شما در طول سفر می‌شود. با توجه به هزینه بالای تاکسی در دبی، این امکان وجود دارد که شما برای راحتی بهتر و بیشتر خود، از امکان اجاره خودرو در این شهر استفاده نمایید. سعادت رنت یکی از شرکت‌های مطرح در این زمینه بوده که توانسته تا با ارائه ماشین‌های با کیفیت و با قیمت مناسب، منجر به سفر راحت شما در تمامی فصول سال شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت اجاره خودرو در دبی سعادت رنت به این سایت مراجعه نمایید.

ساختمان‌های دبی

بهترین فصل سفر به دبی از نظر مسافران

بهترین فصل سفر به دبی از نظر مسافرین به این کشور زیبا و مدرن، پاییز و زمستان است. شما می‌توانید از ماه نوامبر تا فوریه که برابر با ماه آبان تا بهمن در تقویم شمسی است، به این شهر سفر نمایید. این ماه‌ها علاوه بر اینکه امکان استفاده از مکان‌های سرپوشیده فراهم است، شما می‌توانید از محیط‌های سرباز نیز استفاده کرده که از مهمترین آنها شنا و تفریحات آبی در دبی است. این ماه‌ها استفاده از ساحل و ورزش‌های آبی بسیار راحت و مطلوب بوده و همچنین می‌توانید از تورهای کویر این شهر نیز نهایت لذت را ببرید. تنها نیاز است تا این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل استقبال مسافرین در این فصول، میزان هزینه‌های مربوط به هتل و بلیط بیشتر است.

بهترین فصل مسافرت به دبی

بهترین فصل سفر به دبی برای خرید

بهترین فصل سفر به دبی از نظر آب و هوا و گشت و گذار را پیش‌تر بررسی کردیم، اما بهترین زمان سفر به دبی برای خرید، دی ماه است. علت آن نیز به دلیل آخرین ماه سال میلادی بوده که باعث شده تا کلیه مراکز خرید و فروشگاه‌ها تخفیفات مناسبی را بر روی اجناس خود داشته باشند. از آنجاییکه آب و هوا در این ماه بسیار مناسب است، بنابراین سفر در ماه دی از همه نظر می‌تواند برای مسافرین راحت و مطلوب باشد.

بهترین فصل سفر به دبی برای جشن‌ها و فستیوال‌ها

دبی از جمله شهرهایی بوده که هر ساله در آن مناسبت‌ها و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود. در صورت اطلاع از این جشن‌ها و فستیوال‌ها می‌توانید سفر خود را بسته به علاقه‌مندی‌های خود تنظیم نمایید. از جمله این رویدادها به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • جشنواره فیلم در دبی: در اواسط ماه آذر یا اوایل ماه دسامبر جشنواره فیلم در دبی برگزار شده که از سراسر جهان فیلم‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. این جشنواره فرصتی برای علاقه‌مندان به هنر بوده که امکان ملاقات با ستارگان سینما را نیز فراهم می‌کند.
  • جشنواره خرید در دبی: فستیوال خرید نیز از اوایل آذر تا اوایل بهمن مطابق با ماه‌های دسامبر تا اوایل فوریه برگزار شده و در آن تخفیفات بزرگی وجود دارد. در کنار این تخفیفات فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی در حال برگزاری است.
  • جشنواره غذا در دبی: این جشنواره در ماه بهمن و اسفند برگزار شده که برابر با ماه‌های فوریه و مارچ است که در آن مسابقات آشپزی، کارگاه آموزشی و شام‌های مختلف برگزار شده و بهترین فرصت برای آشنایی با غذاها و آشپزهای معروف دنیا است.
  • عید فطر: دبی یک شهر با جمعیت مسلمان بوده که در زمان ماه رمضان بیشتر افراد ساکن آن روزه هستند. به همین دلیل بعد از پایان ماه رمضان افراد زیادی برای عید فطر جشن‌ها و مراسم‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.
  • کنسرت‌ها، ورزش‌های آبی و فعالیت‌های مختلف نیز در فصول خنک‌تر سال برگزار می‌شود.

شما با توجه به این رویدادها و جشنواره‌ها می‌توانید بهترین زمان برای سفر به دبی را برای خود مشخص نمایید.

فستیوال‌های دبی در تابستان

بهترین فصل سفر به دبی از نظر هزینه‌های مسافرت

اگر برای سفر به دبی هزینه آن برای شما مهم بوده و به دنبال سفری ارزان قیمت و مناسب هستید، بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه، از خرداد تا مرداد ماه است که به دلیل گرمای هوای دبی، قیمت بلیط‌ها و هتل‌ها در آن مناسب‌تر است.

از دیگر ماه‌های کم هزینه برای سفر به دبی، ماه رمضان بوده که میزان گردشگر در آن کمتر از بقیه ماه‌ها است. تنها این موضوع را در نظر داشته باشید که در ماه رمضان امکان خوردن غذا، نوشیدنی و کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی وجود ندارد.

با وجود اینکه بهترین فصل سفر به دبی زمستان آن است، اما از نظر هزینه نیز جزو گران‌ترین فصل بوده و به همین دلیل میزان هزینه بالایی را برای شما به همراه دارد. با این حال می‌توانید با مدیریت بهتر، میزان هزینه‌های سفر خود را مدیریت نمایید. از جمله این اقدامات به رزرو زودتر بلیط و هتل، استفاده از تخفیفات فصلی، استفاده از مکان‌های دیدنی در ساعات خلوت و یا رفتن در فصل پاییز و بهار میتوان اشاره کرد.

سخن نهایی

دبی از جمله مقاصد گردشگری پرطرفدار بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. سفر به این شهر و انتخاب بهترین فصل سفر به دبی باعث شده تا به دور از گرما و رطوبت زیاد بتوانید از مکان‌های مختلف آن دیدن نمایید. شما می‌توانید با توجه به نیاز و هزینه‌های خود بهترین فصل برای سفر به دبی را انتخاب کرده و از دیدنی‌ها و خریدهای این شهر زیبا استفاده نمایید.