برای سفر به شهر زیبای شیراز راه‌های مختلفی وجود دارد. اگرچه مسیر هوایی با سرعت و کیفیت بهتری شما را به مقصد می‌رساند؛ اما با انتخاب روش زمینی و خرید بلیط اتوبوس تهران به شیراز می‌توانید با هزینه بسیار محدودتری این سفر را انجام دهید. درعین‌حال شرکت‌های اتوبوسرانی که در این مسیر فعال هستند تلاش می‌کنند تا خدمات و خوبی ارائه دهند. بااین‌حال در ادامه قصد دارم کمی بیشتر درباره نوع خدمات شرکت‌های اتوبوسرانی در مسیر تهران به شیراز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم تا گزینه بهتر را برای خرید بلیط اتوبوس شیراز به تهران انتخاب کنید.

مقایسه خدمات شرکت‌های اتوبوسرانی در مسیر تهران به شیراز

شرکت اتوبوسرانی ایران‌پیما

اولین شرکت اتوبوسرانی که بررسی کیفیت خدمات و امکانات آن در مسیر تهران به شیراز می‌پردازیم، شرکت ایران‌پیما است. این شرکت در دسته قدیمی‌ترین شرکت‌ها اتوبوسرانی ایرانی قرار دارد و فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرده است. آنچه از همان ابتدا باعث شده که این شرکت محبوبیت و شهرت زیادی بین رانندگان و مسافران به دست بیاور، استفاده از اتوبوس‌های اروپایی در ناوگان خود بود.

البته بعدها ایران‌پیما فعالیت خود را با بهترین ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در ایران ادامه داد و توانست در سراسر شهرهای کشور، نمایندگی‌هایی تأسیس کند. همین مسئله نیز باعث شد تا این شرکت هر روز بیشتر از گذشته، شهرت پیدا کند و مسافران برای سفرهای برون‌شهری خود آن را به‌عنوان وسیله سفر انتخاب کنند. درعین‌حال رانندگانی که در این ناوگان فعالیت می‌کنند از تجربه کاری خوب و حرفه‌ای برخوردار هستند تا بتوانید با امنیت و اطمینان بیشتری همراه با ایران‌پیما شوید و به شهر زیبای شیراز سفر کنید.

شرکت اتوبوسرانی همسفر

شرکت اتوبوسرانی همسفر

شرکت همسفر نسبت به سایر شرکت‌های اتوبوسرانی ایران، سابقه کمتری دارد و جوان‌تر است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1378 شروع کرده و در ابتدای فعالیت فقط 100 اتوبوس در اختیار داشت. اما بعد از چند سال فعالیت توانست اعتبار و شهرتی خوب در بین مردم به دست بیاورد و به تعداد اتوبوس‌های ناوگان خود اضافه کند. درعین‌حال سفرهای بین‌شهری این ناوگان نیز بیشتر شد تا شهرهای بیشتری را پوشش دهد. در حال حاضر نیز بیش از 600 دستگاه اتوبوس در ناوگان همسفر فعال است که از این نظر هم قابل‌قبول است.

جالب است بدانید همسفر یکی از شرکت‌هایی است که در استفاده از اتوبوس‌های VIP پیشرو شده و به دلیل کاربرد اتوبوس‌هایی با صندلی‌های بهتر و راحت‌تر، مقبولیت خوبی در بین مسافران به دست آورده است.

این نوع اتوبوس‌ها امکاناتی مانند سیستم‌های صوتی و تصویری و تهویه‌مطبوع دارد و از نظر امکانات می‌توان سفر با اتوبوس VIP را تقریباً با سفر ریلی مقایسه کرد. از سویی دیگر ناوگان اتوبوسرانی همسفر با رشد و توسعه خریدهای اینترنتی، امکان خوبی برای مسافران فراهم کرد تا بتوانند بلیط این شرکت را به‌صورت اینترنتی تهیه کنند و در کمترین زمان تهیه بلیط را انجام دهند.

علاوه‌برآن یکی از تسهیلاتی که همسفر برای مسافران خود در نظر گرفته این است که با خرید هفت بلیط اتوبوس در یک مسیر خاص و تاریخ معین از همسفر می‌توان سفر هشتم را رایگان از دفتر این شرکت در پایانه مبدأ تهیه کرد که از نظر نیز شرایطی مقرون‌به‌صرفه برای مسافر ایجاد می‌کند.

شرکت اتوبوسرانی سیروسفر

برای سفر بین دو شهر تهران و شیراز یا سایر شهرهای ایران می‌توانید شرکت اتوبوسرانی سیروسفر را انتخاب کنید. این شرکت فعالیت خود را در سال 1369 شروع کرده و از این نظر تقریباً قدیمی است. همچنین در ناوگان این شرکت علاوه بر اتوبوس‌های معمولی از اتوبوس‌های VIP با امکانات و خدمات خوب نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین بر اساس بودجه خودتان امکان انتخاب اتوبوس معمولی و VIP وجود دارد.

شرکت اتوبوسرانی رویال سفر

شرکت اتوبوسرانی رویال سفر

در مسیر سفر به شیراز شاید بد نباشد که با رویال سفر به دل جاده بزنید. رویال سفر از جمله شرکت‌های اتوبوسرانی کشور است که از 1385 کار خود را در ایران آغاز کرده است. جالب است بدانید که این شرکت در حال حاضر یک‌سروگردن از رقبای دیگر خود مانند همسفر، سیروسفر یا ایران‌پیما بالاتر است. علت این مسئله را باید در سیستم حمل‌ونقل مناسب این شرکت و نوآوری به‌کاررفته در آن دانست.

درعین‌حال بیشتر اتوبوس‌های این شرکت از نوع VIP هستند و به همین دلیل مسافران بیشتری سفر با آن را برای رسیدن به مقاصد خود انتخاب می‌کنند. درعین‌حال اتوبوس‌های با امکانات و خدمات مناسب کمک می‌کنند که سفری راحت‌تر و باکیفیت را برای مسافران به ارمغان بیاورد.

شرکت اتوبوسرانی گیتی‌پیما

گیتی‌پیما یکی دیگر شرکت‌هایی است که همواره تلاش کرده اتوبوس‌های راحتی در اختیار مسافران خود قرار دهد. این شرکت در حال حاضر در ترمینال غرب تهران فعالیت دارد و به همین دلیل بیشتر شهرهای غربی کشور را پوشش می‌دهد.

در نهایت اینکه تفاوتی ندارد کدام شرکت اتوبوسرانی را برای سفر بین دو شهر تهران و شیراز انتخاب کنید؛ درهرصورت برای خرید بلیط اتوبوس نیازی نیست که به‌طور مستقیم به شکرت اتوبوسرانی مراجعه کنید. برای این کار کافی است که به یک آژانس گردشگری معتبر مراجعه کنید و بلیط را به روشی ساده و راحت تهیه نمایید.