محبوبیت فراوان کلان‌شهر پرزرق‌و‌برق آنتالیا به‌عنوان مقصد گردشگری، به‌خصوص در این فصل، این سؤال را در ذهن اکثر مسافران شکل می‌دهد که آیا مسیر تهران به آنتالیا پرواز مستقیم دارد؟ اگر هست، توسط کدام شرکت‌های هواپیمایی در کدام کلاس پروازی ارائه می‌شود و قیمت بلیط آن چقدر است؟ اصلا هر چند وقت، یک پرواز به مقصد آنتالیا از فرودگاه تهران بلند می‌شود؟ ما در این مقاله به تمام این سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

از تهران تا آنتالیا چقدر فاصله است؟

مسیر هوایی تهران تا آنتالیا ۲۴۰۱ کیلومتر است. در پرواز مستقیم این مسافت در حدود ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه طی می‌شود؛ البته عوامل مختلف مثل شرایط جوی و تأخیر پرواز در تعیین مدت‌زمان این سفر دخالت دارند. به‌طورکلی بیشتر پروازهای ایران آنتالیا به‌صورت ترکیبی یا دومسیره انجام می‌شوند؛ این پروازها در مسیر خود در شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر، دوحه و شارجه توقف دارند اما در فصول پرمسافر مثل تابستان به‌راحتی می‌توان بلیط پرواز مستقیم تهران آنتالیا را رزرو کرد.

مسیر تهران به آنتالیامدت‌زمان پرواز مستقیم تهران آنتالیا

مدت‌زمان پرواز مستقیم تهران آنتالیا تا رسیدن به مقصد نهایتا ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه است، البته درصورتی‌که پرواز به مقصد فرودگاه بین‌المللی آنتالیا باشد. اگر پرواز تهران آنتالیا در فرودگاه اسپارتا بنشیند، بعد از یک پرواز حدودا ۳ساعته، مسافران باید یک مسافت زمینی ۳ساعته را تا رسیدن به مقصد طی کنند.

مدت‌زمان پرواز ترکیبی تهران آنتالیا

در تعیین مدت‌زمان پرواز ترکیبی تهران آنتالیا عوامل مختلف دخالت دارند. باید دید هواپیما در کدام‌ شهرها چند بار توقف دارد و مدت‌زمان این توقف چقدر است. معمولا مسافران این پروازها باید ۱۰ تا ۲۴ ساعت سفر را تا رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

کدام ایرلاین‌ها پرواز تهران به آنتالیا دارند؟

برای سفر به آنتالیا چند شرکت هواپیمایی ایرانی یا ترکی در دسترس شما هستند که همگی برای رفاه حال مسافران خود، امکانات خوبی در این پرواز ارائه می‌دهند. درحال‌حاضر شما می‌توانید بلیط پرواز خود را از شرکت‌های هواپیمایی معتبر سان‌اکسپرس، ترکیش‌ایرلاین یا پگاسوس خریداری کنید.

مسیر پرواز به آنتالیا در ایرلاین‌های مختلف

احتمالا مشتاقید بدانید که درصورت خرید بلیط تهران آنتالیا از ایرلاین‌های مختلف، از کدام شهرها می‌گذرید. هواپیمای ترکیش ایرلاین از یکی از این سه مسیر می‌گذرد و در فرودگاه آنتالیا می‌نشیند:

  • تهران ـ استانبول ـ آنتالیا؛
  • تهران ـ آنکارا ـ آنتالیا؛
  • تهران ـ آنکارا ـ استانبول ـ آنتالیا.

اما اگر خطوط هوایی پگاسوس را برای سفر تهران به آنتالیا انتخاب می‌کنید، دو حالت وجود دارد: سفر به‌صورت ترکیبی با قطر ایر ویز یا سفر فقط از طریق ایرلاین پگاسوس. در جدول زیر مسیرهای این دو حالت را مشاهده می‌کنید.

سفر ترکیبی تهران آنتالیا با قطر ایر ویز سفر فقط با ایرلاین پگاسوس
تهران ـ دوحه ـ آنتالیا

تهران ـ دوحه ـ استانبول ـ آنتالیا

تهران ـ دوحه ـ آنکارا ـ آنتالیا

تهران ـ دوحه ـ آدانا ـ آنتالیا

تهران ـ استانبول ـ آنتالیا

تهران ـ استانبول ـ آدانا ـ آنتالیا

تهران ـ استانبول ـ ترابوزان ـ آنتالیا

مسیر تهران به آنتالیا

پرواز تهران آنتالیا در کدام روزهای هفته انجام می‌شود؟

مسیر هوایی تهران آنتالیا یک مسیر فعال است و این پرواز در تمام روزهای هفته انجام می‌گیرد. به‌رغم فعالیت همیشگی این مسیر هوایی، ما به شما ماه‌های فوریه تا ژوئن (اواسط اسفند تا خردادماه) را برای برای سفر به آنتالیا پیشنهاد می‌کنیم.

پرواز تهران به آنتالیا در کدام فرودگاه می‌نشیند؟

پروازهایی که از فرودگاه امام خمینی تهران به‌ مقصد آنتالیا بلند می‌شوند، معمولا در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا یا فرودگاه اسپارتا روی زمین می‌نشنند. اولی پذیرای پروازهای ترکی و دومی پذیرای پروازهای ایرانی است.

مسیر تهران به آنتالیافرودگاه بین‌المللی آنتالیا

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا که در فاصله ۱۳ کیلومتری این شهر قرار گرفته، یکی از پرمسافرترین فرودگاه‌های جهان به‌حساب می‌آید. این فرودگاه برای رفاه حال مسافران، امکانات پرشمار مثل سالن استراحت (با پرداخت ورودی)، رستوران، کافی‌شاپ و فضای بازی کودکان ارائه می‌دهد. علاوه‌بر اینها، مسافران به خودپردازهای مختلف و خدمات پزشکی و درمانی هم دسترسی دارند.

فرودگاه اسپارتا

برخی از پروازهای تهران آنتالیا در فرودگاه اسپارتا، شهری در فاصله ۱۴۰کیلومتری آنتالیا، روی زمین می‌نشینند. این فرودگاه پررفت‌و‌آمد که آمار مسافران سالانه آن به بیش از ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد، امکاناتی نظیر سرویس حمل‌و‌نقل منظم در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا دغدغه جابه‌جایی تا آنتالیا و دیگر شهرهای این کشور را نداشته باشند.

چطور می‌توان از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر رفت؟

بعد از پایان پرواز و رسیدن به فرودگاه بین‌المللی آنتالیا، اکنون چند راه برای رسیدن به داخل شهر آنتالیا پیش روی شما است: تاکسی‌های فرودگاه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب آماده جابه‌جایی مسافران تا مقصد دلخواه هستند. همچنین می‌توانید برای رسیدن به داخل شهر سوار اتوبوس‌های عمومی شوید که هزینه جابه‌جایی به آنها به‌مراتب کمتر است.

قیمت بلیط پرواز تهران آنتالیا چقدر است؟

قیمت بلیط تهران آنتالیا در ماه‌های مختلف سال، با توجه به تعداد متقاضیان این مسیر هوایی، متغیر است. این موضوع نه‌فقط در مورد پرواز تهران آنتالیا، بلکه در مورد بیشتر سفرهای هوایی به‌خصوص پروازهای خارجی صدق می‌کند. اگر خواهان سفری ارزان هستید، معمولا بلیط این پرواز در فصل زمستان قیمت مناسب‌تری دارد، به‌خصوص اگر روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه را برای پرواز انتخاب کنید. همچنین بهتر است هنگام خرید بلیط پرواز، بلیط رفت و برگشت را هم‌زمان تهیه کنید چراکه معمولا شرکت‌‌های هواپیمایی در قیمت‌گذاری بلیط‌ها قیمت بلیط رفت و برگشت را از قیمت دو بلیط یکطرفه ارزان‌تر تعیین می‌کنند.

مسیر تهران به آنتالیا

خرید بلیط آنتالیا به تهران

برای سفر مستقیم از تهران تا آنتالیا می‌توانید بلیط پرواز خود را از شرکت‌های هواپیمایی پگاسوس، هواپیمایی ترکیش ایرلاین و شرکت هواپیمایی سان اکسپرس انتخاب و در کلاس‌های پروازی مختلف خریداری کنید. برای خرید بلیط پرواز نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی نیست؛ می‌توانید از ‌طریق وب‌سایت هر ایرلاین یا از طریق وب‌سایت‌های رزرو بلیط واسطه، هر لحظه و هر کجا هستید، بلیط پرواز خود را بخرید.

سخن پایانی

همان طور که در متن مقاله اشاره کردیم، مسافران آنتالیا می‌توانند در هواپیمای تهران آنتالیا بنشینند و مستقیما، با یک پرواز، در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا فرود بیایند. در فصول پرمسافر به‌راحتی می‌توانید بلیط پرواز مستقیم تهران آنتالیا را از ایرلاین‌های ترکیش ایر، پگاسوس و سان‌اکسپرس تهیه و این مسیر هوایی را ۴٫۵ ساعته طی کنید.

شما چه تجربه‌ای در زمینه خرید بلیط تهران آنتالیا دارید؟ این سفر را با کدام ایرلاین ترجیح می‌دهید؟ نظرات ارزشمندتان را برای ما و همراهان عزیزمان بنویسید.