کشور ترکیه سالانه پذیرای ایرانیان بسیاری می باشد که جهت سپری کردنِ دوران تعطیلات خود، به این کشور زیبا و تاریخی مسافرت کرده اند. این افراد می توانند برای مسافرت به کشور ترکیه، از دو روش استفاده کنند؛ 1. انجام تمامی امور به صورت شخصی و 2. استفاده از تورهای مسافرتی. در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی جامع را در مورد تورهای کشور ترکیه، به شما ارائه دهیم. اگر شما هم می خواهید تا با شرایط تورهای کشور فوق، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

خرید بهترین تورهای کشور ترکیه در بوکینگگردشگری در کشور ترکیه 

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز بیان کردیم، کشور ترکیه به علت نزدیک بودن به ایران، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان می باشد. افرادی که قصد مسافرت به ترکیه را دارند، باید قبل از سفر، مقاصد محبوب گردشگری در این کشور را بشناسند. برخی از این مقاصد عبارتند از؛

  1. شهر استانبول (شهری مملو از مساجد و کلیسا های تاریخی و عظیم)
  2. شهر بدروم (شهری با سواحل بسیار دیدنی و طبیعتی بسیار زیبا)
  3. شهر کاپادوکیا (شهری با منازل باستانی در دلِ کوه ها و غار ها)
  4. شهر پاموکاله (شهری مملو از چشمه های طبیعی)
  5. شهر کاش (شهری ساحلی و زیبا)
  6. شهر فتحیه (شهری با بنادر زیبا و آرامش بخش)
  7. شهر آنتالیا (شهری ساحلی و مملو از آبشار ها و رودخانه های زیبا)

نکته ای دیگر اینکه، در سال 2023 میلادی، حدود 56 میلیون توریست از شهر های مختلف کشور ترکیه بازدید کرده اند و درآمد حاصل از صنعت گردشگری در این سال، بیش از 54 میلیارد دلار بوده است. این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای کشور ترکیه در جذب توریست و فراهم کردنِ امکانات لازم برای آنها می باشد.

تورهای کشور ترکیه

معمولاً آژانس های مسافرتی ایرانی، تورهای کشور ترکیه را در ایام مختلف سال برگزار می کنند. تعداد این تور ها بسیار زیاد است و مقصد هر کدام از آنها نیز شهری خاص از کشور ترکیه می باشد. شما برای خرید تور ترکیه، باید ابتدا شهر مورد نظر خود و زمان سفر را انتخاب کنید و سپس فرآیند خرید را از طریق آژانسی معتبر انجام دهید. در این قسمت از مقاله، پرطرفدار ترین تورهای کشور ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد. این تورها عبارتند از؛

1. تور شهر قونیه

اولین موردی که در مبحثِ بررسی تورهای کشور ترکیه، به توضیح آن خواهیم پرداخت، تور قونیه می باشد. شهر قونیه در نزدیکی پایتخت ترکیه (شهر آنکارا) قرار گرفته است. اگر به ادبیات و شعر علاقه دارید، تور قونیه، گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. شهر قونیه، مکانی می باشد که مولانا اکثر اشعارش را در آنجا سروده است. همچنین، آرامگاه و موزه مولانا نیز در این شهر قرار دارد.

معمولاً در تورهای قونیه، مسافران ابتدا با هواپیما به شهر آنکارا منتقل می شوند و سپس با استفاده از اتوبوس، به شهر قونیه می روند.

البته برخی از تورهای قونیه شامل بازدید از شهر کاپادوکیا نیز می شوند اما هزینه خرید آنها کمی بالاتر از سایر تورهای قونیه می باشد.

نکته ای دیگر اینکه، شما برای مسافرت به شهر قونیه، نیازی به اخذ ویزا ندارید و می توانید تنها با پاسپورت به این شهر مسافرت کنید.

نکته آخر اینکه، در شهر قونیه شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی استفاده کنید و از بخش های مختلف این شهر بازدید نمایید. هزینه استفاده از اتوبوس و مترو، پایین تر از هزینه استفاده از تاکسی می باشد.

خرید بهترین تورهای کشور ترکیه در بوکینگ

2. تور شهر کوشی آداسی

تور کوش آداسی، یکی دیگر از تورهای کشور ترکیه می باشد که توریست های بسیاری را در طی سال های اخیر به خود جذب کرده است. کوشی آداسی، شهری تاریخی و تفریحی می باشد. شما می توانید در این شهر از غار تاریخی اصحاب کهف و معبد زیبای آرتمیس بازدید کنید. همچنین، امکان استفاده از تفریحات آبی جذاب و  بازدید از مراکز تجاری مختلف نیز برای شما وجود دارد.

نکته ای دیگر اینکه، شهر کوشی آداسی دارای فرودگاه نمی باشد. به همین دلیل، در تورهای این شهر، ابتدا مسافران با پرواز به ازمیر منتقل می شوند و سپس به صورت زمینی به کوشی آداسی می روند. همچنین، در شهر کوشی آداسی، وسایل حمل و نقلی مانندِ اتوبوس و مترو، گزینه هایی بسیار مناسب برای جابجایی درون شهری هستند. علت این امر نیز، پایین بودنِ هزینه استفاده از این دو وسیله حمل و نقل می باشد.

نکته آخر اینکه، مدت زمان تمامی تورهای کوشی آداسی، یک هفته یا شش روز است. این موضوع به دلیلِ وجود یک پرواز در هر هفته از تهران به ازمیر می باشد. بنابراین، اگر مدت زمانِ سفر شما به ترکیه، کمتر از یک هفته است، کوشی آداسی مقصد گردشگری مناسبی برای شما نمی باشد.

3. تور شهر آنتالیا 

سومین موردی که در مبحثِ معرفی تورهای کشور ترکیه، به بررسی آن خواهیم پرداخت، تور آنتالیا می باشد. این تور در ایران بسیار مشهور است و اکثر ایرانیان برای گذراندنِ دوران تعطیلات خود در شهر آنتالیا، وارد کشور ترکیه می شوند.

آنتالیا یک شهر ساحلی می باشد و در یک دره واقع شده است. در ماه های گرم تابستان، آب و هوای این شهرِ ساحلی بسیار معتدل می باشد. به همین دلیل، سواحل آنتالیا در فصل تابستان بسیار شلوغ است.

البته جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا تنها به سواحلِ این شهر محدود نمی شوند. قدمت آنتالیا به دوره قلمرو عظیم رومیان و یونانیان باز می گردد. به همین دلیل، در شهر فوق شما می توانید مکان های تاریخی بی نظیری را نیز مشاهده نمایید.

نکته ای دیگر اینکه، هتل های شهر آنتالیا معمولاً در محدوده ساحلی این شهر ساخته شده اند و از مرکز شهر فاصله دارند. بنابراین، اگر شما سفر خود را به گشتن در سواحل آنتالیا اختصاص دهید، با مردم محلی شهرِ فوق، ارتباط چندانی نخواهید داشت. مناطقی مانند لارا، کمر و بلک، از جمله مناطقی هستند که اکثر هتل های آنتالیا در آنها قرار گرفته اند. هتل های منطقه لارا نسبتاً به شهر نزدیک می باشند. در منطقه بلک، لوکس ترین هتل های آنتالیا قرار دارند. در منطقه کمر نیز، اکثر هتل ها در طبیعت بکر، زیبا و کوهستانی واقع شده اند.

نکته آخر اینکه، تور های آنتالیا در ایران توسط آژانس های مسافرتی مختلفی برگزار می شوند. قیمت رزرو این تور ها بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی از قبیلِ مدتِ اقامت، نوع هتل، نوع خدمات گردشگری و…، بستگی دارد. شما باید قبل از خرید تور آنتالیا، ابتدا میزان بودجه خود برای سفر را تعیین کنید و سپس، فرآیند خرید را از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر، انجام دهید.

4. تور شهر بدروم

یکی دیگر از تورهای کشور ترکیه که توریست های بسیاری در فصل های مختلف سال، علاقه مند به رزرو و استفاده از آن هستند، تور بدروم می باشد. شهر بدروم در گذشته ای نه چندان دور، یک منطقه ماهیگیری بوده اما با گذشت زمان به یک ناحیه توریستی تبدیل شده است. در این شهر، شما می توانید طبیعت بکر و مناطق باستانی را به صورت همزمان مشاهده کنید. موزه زیر آب بدروم، سالن آمفی تئاتر بدروم، قلعه تاریخی سنت پیتر و دروازه مندوس، از جمله نواحی باستانی شهر بدروم می باشند.

نکته ای دیگر اینکه، استفاده از اتوبوس در شهر بدروم، بهترین گزینه برای جابجایی درون شهری است. البته امکان استفاده از تاکسی نیز برای مسافران وجود دارد اما هزینه جابجایی با تاکسی از هزینه جابجایی با اتوبوس به مراتب بیشتر می باشد.

نکته آخر اینکه، آژانس های مسافرتی، تورهای بدروم را با قیمت های متنوعی به فروش می رسانند. هر کدام از این تورها، دارای ویژگی های مشخصی هستند و خدمات مختلفی را پوشش می دهند. شما می توانید با خرید تور پکیجی، در هزینه های مسافرت خود صرفه جویی کنید.

خرید بهترین تورهای کشور ترکیه در بوکینگ

5. تور شهر استانبول

پنجمین مورد در مبحثِ بررسی تورهای کشور ترکیه، تور استانبول می باشد. استانبول، شهری بسیار پیشرفته است اما آثار تاریخی بسیاری نیز در آن دیده می شود. آثار تاریخی این شهر بزرگ، مربوط به دوره امپراطوری رومیان و عثمانی ها می باشند.

نکته ای دیگر اینکه، در شهر استانبول، مراکز تجاری و تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. به همین دلیل، شما می توانید در این شهر، تمامی کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنید و از تفریحات مختلفی نیز بهره مند شوید. همچنین، وجود انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مترو و تاکسی)، این امکان را به شما می دهد تا در شهر استانبول، هزینه پایینی را بابت جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر، پرداخت نمایید.

نکته آخر اینکه، تورهای شهر استانبول دارای مدل های بسیار متنوعی می باشند. خدماتی که در هر کدام از تورهای استانبول به مسافران ارائه می شوند، با تور دیگر متفاوت هستند و هزینه رزرو آن ها نیز یکسان نمی باشد. بنابراین، شما باید ابتدا خدمات مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و سپس، تور مناسب را خریداری نمایید. البته برای انجام خرید نیز بهتر است تا تنها از آژانس های مسافرتی معتبر استفاده کنید.

6. تور شهر کاپادوکیا

اکثر شهر های کشور ترکیه به واسطه سواحل زیبای خود شناخته می شوند اما شهر کاپادوکیا را به دلیلِ داشتنِ صخره های زیبا و منحصر به فرد، می شناسند. در گذشته، اکثر خانه های شهر کاپادوکیا را در دلِ این صخره ها ساخته بودند اما امروزه هتل های لوکس و پیشرفته، جایگزین این خانه ها شده اند. شما می توانید با اقامت در یکی از هتل های فوق، از طبیعت بکر ترکیه لذت ببرید و در مکانی آرامش بخش، تعطیلات خود را بگذرانید.

نکته ای دیگر اینکه، یکی از تفریحات هیجان انگیزِ شهر کاپادوکیا، بالن سواری است. بالن سواری می تواند برای شما یک تجربه جدید و بی نظیر باشد.

همچنین، در شهر کاپادوکیا، هزینه های استفاده از اتوبوس و تاکسی بسیار پایین می باشند. به همین دلیل، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز، بین نقاط مختلف این شهر، به راحتی جابجا شوید.

نکته آخر اینکه، هزینه تورهای کاپادوکیا در آژانس های مسافرتی مختلف، متغیر می باشد. شما باید ابتدا قیمت های فروش تور در این آژانس ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس، مناسب ترین گزینه را از میان آن ها انتخاب نمایید.

7. تور شهر پاموکاله

آخرین موردی که در مبحثِ تورهای کشور ترکیه، به بررسی آن خواهیم پرداخت، تور پاموکاله است. پاموکاله، شهری مملو از چشمه های طبیعی می باشد. آبِ موجود در این چشمه ها، سفید رنگ است و از فاصله دور، همانند برف دیده می شود. سالانه بسیاری از افراد تنها برای آبتنی در چشمه های پاموکاله، از این شهر بازدید می کنند.

نکته ای دیگر اینکه، وسایل حمل و نقل شهر پاموکاله، شاملِ تاکسی و اتوبوس می شوند. البته امکان اجاره خودرو نیز در این شهر برای شما وجود دارد.

نکته آخر اینکه، هزینه رزرو تور پاموکاله، نسبتا مناسب است اما شما باید فرآیند رزرو را تنها از طریق آژانس های مسافرتی معتبر انجام دهید تا خدمات با کیفیتی را دریافت نمایید.

خرید بهترین تورهای کشور ترکیه در بوکینگ

خرید تورهای کشور ترکیه از سایت بوکینگ

شما می توانید با جستجوی عبارت ” تورهای کشور ترکیه” در گوگل یا سایر موتور های جستجو، آژانس های مسافرتی بسیاری که در زمینه فروش این تور ها فعالیت می کنند را مشاهده کنید. مطمئنا تمامی آژانس های مسافرتی فوق، از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و استفاده از خدمات آنها امکان پذیر نمی باشد. بعضی از آژانس های مسافرتی، تورهایی گران قیمت را به متقاضیان می فروشند و بعضی دیگر، خدمات بی کیفیتی را در تورهای خود به مسافران ارائه می دهند.

در این بین، سایت بوکینگ دات آی آر، یکی از اندک سایت هایی می باشد که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در سایتِ آژانس هواپیمایی بوکینگ، شما می توانید با کیفیت ترین تورهای کشور ترکیه را با مناسب ترین قیمت، رزرو نمایید.

سخن پایانی 

در این مقاله، پرطرفدار ترین تورهای کشور ترکیه را به شما معرفی کردیم. اگر شما قصد مسافرت به کشور ترکیه را دارید، ابتدا باید شهر مقصد خود را انتخاب نمایید و سپس به منظور کاهش هزینه های سفر، از یک آژانس مسافرتی معتبر، تور مناسب را خریداری کنید.